DOLAR 34,3209 0.24%
EURO 37,3665 -0.05%
ALTIN 3.040,630,68
BITCOIN %
İstanbul
15°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Emirates pilotları, uçuş esnasında yakıt tüketimini ve emisyonları nasıl azaltıyor?
59 okunma

Emirates pilotları, uçuş esnasında yakıt tüketimini ve emisyonları nasıl azaltıyor?

ABONE OL
26 Haziran 2024 00:21
Emirates pilotları, uçuş esnasında yakıt tüketimini ve emisyonları nasıl azaltıyor?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

 Emirates’e göre daha akıllı bir şekilde uçmak ve yakıt tüketimi ile emisyonları en aza indirmeye güçlü bir şekilde odaklanmak kokpitte başlıyor. Havayolu, pilotlara uçuşlarını mümkün olduğunca verimli bir şekilde yönetmelerine yardımcı olmak için gerekli eğitim, farkındalık, veri analizi ve teknolojiyi sağlamanın yanı sıra yerde ve uçuş sırasındaki yakıt kullanımını azaltma fırsatlarını arayan çok yönlü bir yaklaşımı benimseyerek 2016 yılında “Yeşil Operasyon Prosedürleri”ni (‘Green Ops’)* uygulamaya başladı.

İşlevler arası dahili Operasyon Verimliliği Yönlendirme Grubu öncülüğünde havayolu, Emirates tarafından benimsenen en yüksek güvenlik standartlarından asla ödün verilmemesini sağlayarak mümkün olan her yerde gereksiz yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmayı hedefliyor. ‘Yeşil Operasyon Prosedürleri’ ve diğer operasyon girişimleri, son mali yıl olan 2023-2024’te Emirates’in yakıt tüketimini 48.000 tondan, karbon emisyonlarını ise 151.000 tondan fazla azaltmasına yardımcı oldu.

Emirates Uçuş Operasyonları Bölümü Kıdemli Başkan Yardımcısı Kaptan Hassan Al Hammadi konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Uçuş Operasyonları ekibinin yaptığı çalışmalardan ve pilotlarımızın yakıt tüketimi ile emisyonların önemli ölçüde azaltılmasına dair yaptığı katkılardan dolayı gurur duyuyoruz. Bu, ancak kolektif disiplin ve kokpitte sürdürülebilir havacılık uygulamalarındaki kararlılık sayesinde gerçekleşebilirdi ve tüm bunlar en yüksek güvenlik seviyeleri korunurken yapılabilirdi. Pilot ekiplerimizi uçuş performanslarını izlemek ve incelemek için en ileri araç ve uygulamalarla donattık. Böylece uçuş tekniklerinin yakıt tüketimi ve emisyonları nasıl etkilediğine dair farkındalıklarını artırmalarına yardımcı olduk. En ileri teknolojilere yatırım yapmaya ve uzun vadeli çevresel faydalar sağlayan çözümleri hızlandırmaya devam edeceğiz.”

Gereksiz yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmak için her Emirates uçuşu sırasında operasyonel olarak havada ve yerdeki mümkün olan her alanda alınan temel operasyonel önlemlerden bazıları şunlardır:

İsteğe Bağlı Ekstra Yakıt

Kaptan pilot, güvenli operasyonlar için her uçuşa yeterli miktarda yakıt ikmali yapılmasını sağlama konusunda nihai sorumluluğu taşıyor. Mevcut operasyonel koşulların değerlendirmesine bağlı olarak kaptan, düzenleyici standartlar tarafından şart koşulan minimum miktarın üzerine fazladan yakıt eklemeyi tercih edebiliyor. Bu girişim, kaptanı sağlam temellere dayanan muhakeme ve meşru operasyonel ihtiyaçlara dayanarak ekstra yakıt takviyesi yapmaya teşvik etmeyi amaçlıyor. Kaptanlara ilgili veri ve analizleri sağlayarak, ekstra yakıt ikmaline ilişkin daha bilinçli ve kesin kararlar almalarına yardımcı olmak hedefleniyor. Bu girişim sayesinde isteğe bağlı ekstra yakıt artışı önemli ölçüde azaldı.

Uçuş Hızı Optimizasyonu

Bir uçağın hızı, yakıt tüketimini ve emisyonlarını doğrudan etkiliyor. Bir uçuş için optimize edilmiş hızı doğru bir şekilde hesaplamak için varış ve kalkış tarifelerine bağlı kalınırken toplam operasyon maliyetlerini en aza indirmeyi amaçlayan kapsamlı bir hesaplamaya dayalı olarak bir dizi değerlendirme yapılıyor. Mevcut çalışma koşullarına bağlı olarak pilotlar, uçuş programını değiştirmeye gerek kalmadan yakıt tüketimini azaltacak şekilde hızlarını ayarlama fırsatına sahip olabiliyorlar. Bu uçak içi hız yönetimi, Emirates’in tüm pilotları için standart operasyon prosedürlerinin ayrılmaz bir parçası olarak öne çıkıyor.

Azaltılmış flap inişi

Uçaklar çeşitli flap konfigürasyonlarını kullanarak iniş yapma esnekliğine sahiptir. Emirates pilotları, aerodinamik sürtünmeyi en aza indiren ve bunun sonucunda yakıt tüketimini azaltan kanat ayarını dikkatle değerlendirip seçiyor. Bu karar, emniyetten taviz verilmeden alınıyor ve farklı pist koşullarına uyarlanıyor.

Rölantide ters itiş gücü

Uçak yere iner inmez pilotlar, uçağı yavaşlatmak için geriye doğru itme sağlayan farklı seviyelerde ters itiş gücünü kullanma seçeneğine sahiptir. Mevcut koşullara ve pist uzunluğuna bağlı olarak Emirates pilotları, yakıt tüketimini azaltmak için rölantide ters itiş gücü kullanımına öncelik veriyorlar.

Daha az motor kullanarak taksi yapma (RETI)

İnişten sonra yerde taksi yaparken, uçağın tüm motorlardan güç almasına gerek yoktur. Emirates pilotları, iniş sırasında bir veya iki motoru (uçağın motor konfigürasyonuna bağlı olarak) kapatarak daha az motor gücü kullanmak için her fırsattan yararlanıyor. Bu uygulama güvenlik veya operasyonel verimlilikten ödün vermeden uygulanıyor. RETI’nin kullanıma sunulmasından bu yana kullanımı neredeyse yedi kat arttı.

Optimize edilmiş uçuş rotaları

Verimli uçuş planlamanın öncüsü ve ilk uygulayıcısı olan Emirates, 2003 yılından bu yana esnek uçuş rotaları kullanıyor. Hava trafik kontrolü ve ağındaki diğer sektör kuruluşlarıyla doğrudan çalışan havayolu, şehirler arasında uçulan her rotayı optimize etmek için yoğun şekilde çalışıyor. Rotaların optimize edilmesi, Emirates’in uçuşlarda daha az yakıt taşımasına ve kullanmasına olanak tanıyarak daha düşük emisyonlara yol açıyor. Bu aynı zamanda yolcular için zamandan tasarruf anlamına da geliyor.

Teknoloji ve İnovasyon 

Emirates, her uçuşun güvenlik ve yakıt verimliliği performansına ilişkin operasyonel veri ve analizlerin önemli unsurlarını içeren, GE Digital Aviation Services ile birlikte geliştirdiği kapsamlı bir self-servis veri analiz cihazı olan FlightPulse’ı tüm pilotlarının kullanımına sundu. Bu cihaz, uçuş operasyonları verilerinin izlenmesini önemli ölçüde dönüştürdü. FlightPulse’ın kullanıma sunulması, Emirates’te Uçuş Operasyonları yönetimi ile pilot ekibi arasındaki iş birliğini geliştirdi ve sonuç olarak uçuşların güvenliğini ve verimliliğini artırdı. Bu girişim, havayolunun yakıt verimliliğini artırmak için teknolojiyi benimseme yoluyla sektördeki yeniliklere olan bağlılığını gösteriyor.

Ağırlık Merkezi Optimizasyonu

Uçağın ağırlık merkezi (CG), uçuşun güvenliğini ve verimliliğini önemli ölçüde etkiliyor. Uçağın optimize edilmiş ağırlık merkezine yüklenmesi, uygun ağırlık ve dengeyi sağlayıp aerodinamik verimliliğini artırarak yakıt tasarrufu sağlıyor. Emirates, yakıt tüketimini en aza indirmek için uçakları ideal trim çizgisine mümkün olduğunca yakın olacak şekilde yükleme konusunda sıkı bir politika izliyor.

Yardımcı Güç Ünitesi (APU) Kullanımı

Emirates, yerdeki yakıt tüketimini azaltmak adına, emisyonları azaltmak için elektrikli yer güç ünitesini (GPU) kullanarak uçak yardımcı güç ünitesinin (APU) kullanımını en aza indirme yolunu izledi. Bu girişimin uygulamaya konulmasından bu yana APU kullanımı %30’dan fazla azaltıldı.

Yeterli Miktarda İçme Suyu

Emirates, daha verimli yakıt ikmali için ağırlığı azaltmak adına uçuş sırasında gereken içme suyunu hesaplamak amacıyla titiz bir bilimsel yöntem kullanıyor. Her uçuşta yolcu konforundan ödün vermeden gerekli miktarda içme suyu uçaklara yükleniyor.

*“Yeşil Operasyonlar” (“Green Ops”), yakıt tüketimini ve karbon emisyonlarını azaltmaya yönelik bir dizi önlemi içeren bir programın parçası olarak Emirates’teki uçuş operasyon personeli ve pilotlar tarafından havayolu içinde kullanılan bir terimdir.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izleerzurum escortdedektifcasibomkıbrıs escorthukuk forumDeneme bonusu veren sitelereryaman escortgüvenilir casino siteleriankara escortDeneme Bonusu Veren Sitelertanıtım yazısıTrade Smart Güvenilireryaman escortdeneme bonusukıbrıs escort bayanEsenyurt EscortDeneme bonusu veren sitelerboya badanadedicated serverporno film izlefethiye escortsmm panelsmm panelprotein tozu
Mobil uygulamalar veya mobil uyumlu bahis siteleri her yerde ve her zaman bahis yapma imkanı sunan siteler 2024 güncel
deneme bonusu veren siteler kullanıcılara bedava bahis yapma imkanı sağlar. Bu sayede, kullanıcılar siteyi risksiz bir şekilde deneyebilir. Deneme bonusları, sitenin güvenilirliğini test etmek için idealdir.
deneme bonusu
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler